Geboekt via Airbnb? Vraag gemiddeld € 213 van je Airbnb-servicekosten terug!

Heb je de afgelopen vijf jaar een verblijf gehuurd via Airbnb? Dan is de kans groot dat je je Airbnb-servicekosten kunt terugkrijgen. Appeal haalt jouw geld graag voor je terug.
  • Als beste gereviewd
  • Claim indienen is altijd gratis. Je betaalt ons alleen als we jouw geld écht terughalen
  • Binnen drie minuten geregeld

Al meer dan 24,113 mensen gingen je voor

In samenwerking met

Google reviews

Appeal in de media

NOS
Algemeen Dagblad
Vastgoed actueel

Waarom kun je Airbnb-servicekosten terugvragen?

We zijn er om mensen zoals jij te helpen hun onterecht betaalde servicekosten aan Airbnb terug te claimen. Ongeacht de dikte van je portemonnee of je juridische kennis. Hieronder ontdek je waarom je recht hebt op teruggave van jouw Airbnb-servicekosten.

Waarom via Appeal?

Waarom zou je jouw claim bij Airbnb via Appeal indienen? Simpel.

Ervaren in huurbemiddeling

Appeal is gespecialiseerd in huurbemiddeling en huurrecht. Met ARAG als betrouwbare partner achter ons staan we sterk.

Snelle service, slimme systemen

We hebben onze processen slim en innovatief ingericht. Zo kunnen we direct na je aanmelding voor je aan de slag. Vandaag indienen is vandaag verwerkt.

Laagste no-cure-no-pay-vergoeding

We hebben de laagste no-cure-no-pay-vergoeding in de markt, namelijk 25%. Zo krijg je zelf het meeste van het geld terug. Lukt het ons niet om je kosten terug te krijgen? Dan is onze service gratis.

Zo krijg je jouw Airbnb-servicekosten terug

1

Download je facturen

Als eerste hebben we de facturen van je reizen via Airbnb nodig. Deze vind je in je Airbnb-account onder ‘afgeronde reizen’.

2

Meld je aan bij Appeal

Vul je persoonlijke gegevens in, voeg je facturen toe en meld je direct online aan.

3

Laat ons het werk doen

We gaan voor je aan de slag door jouw claim aan Airbnb voor te leggen. Zo nodig zetten we namens jou de benodigde juridische stappen.

4

Tot ziens in de rechtbank

Wij gaan voor je naar de rechter, waar we alles op alles zetten om jouw servicekosten terugbetaald te krijgen.

Al meer dan 19.721 consumenten geholpen

Heel erg tevreden

Heel erg tevreden. Zonder veel moeite van mijn kant heeft appeal mijn huurbemiddelingskosten teruggevordert.

Maryleen

Vriendelijk geholpen

Tijdje geleden mijn situatie voorgelegd bij Appeal. Al snel werd ik geholpen en heb ik mijn gemaakte kosten terug gekregen! Daarbij vriendelijk geholpen door één persoon waardoor het contact soepel verliep.

Jessie

Superservice!

Superservice! Zonder veel moeite heb ik mijn huurbemiddelingskosten teruggekregen, erg tevreden!

Iris

Toppers!

Toppers! Appeal heeft ervoor gezorgd dat ik mijn bemiddelingskosten snel en vrijwel zonder inspanning heb teruggekregen. Ideaal!

Laurence

Veelgestelde vragen

De onderstaande vragen krijgen we vaak. Bekijk of jouw vraag ertussen staat en lees ons antwoord. Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan een mail of neem contact op via de chat of telefoon. We doen er alles aan om je een snel en eerlijk antwoord te geven.

Ook verhuurders (hosts) betalen servicekosten, maar zij worden niet door deze regelgeving beschermd. Alleen particuliere huurders kunnen gebruikmaken van onze dienstverlening.

De Nederlandse wet bepaalt dat een tussenpersoon zoals Airbnb niet zowel aan de verhuurder als aan de huurder servicekosten mag rekenen. Airbnb moet - in ieder geval voor de Nederlandse markt - zijn verdienmodel aanpassen door bijvoorbeeld alleen kosten in rekening te brengen aan de verhuurder. Overigens heeft Airbnb dit in sommige landen al gedaan, zoals op het vasteland van China.

Meer informatie hierover vind je ook op de website van Airbnb.

Er is geen minimumbedrag. We helpen je ook graag als je een kleine claim hebt.

Airbnb is gevestigd in Ierland. Als consument die een overeenkomst met Airbnb aangaat, heb je in eerste instantie met de wetten uit Ierland te maken. Maar de algemene voorwaarden van Airbnb bepalen dat consumenten dwingend recht uit hun eigen land mogen toepassen als dat voor hen voordeliger is. En in dit geval is dat zo: de Nederlandse wet beschermt huurders tegen dubbele bemiddelingskosten, in tegenstelling tot de Ierse wet.

Ja. Je kunt claims van zowel binnenlandse als buitenlandse woningen indienen. Het enige wat belangrijk is, is dat je in Nederland woonde op het moment dat je boekte.

Wij vinden dat iedereen hun onrecht betaalde Airbnb-servicekosten moet kunnen terugkrijgen, ongeacht de dikte van hun portemonnee of hun juridische kennis.

We werken op basis van no cure, no pay. Je claim kun je dus altijd gratis indienen.

Alléén bij een succesvolle terugvordering brengen wij voor onze dienstverlening 25% van het behaalde resultaat in rekening. Daarbij proberen we om dit percentage zoveel als mogelijk te verhalen op Airbnb.

Om onze kosten te dekken zullen wij naast de servicekosten ook (buiten)gerechtelijke kosten vorderen van Airbnb. Deze aanvullende bedragen en kosten die in verband met het innen van de claim op Airbnb worden verhaald komen daarom toe aan Appeal. Lukt dit niet, dan komen deze kosten nooit voor jouw rekening.

Lang verhaal kort: je betaalt dus alleen als we succesvol zijn. Als voor jou geen resultaat wordt behaald, dan ben je Appeal nooit iets verschuldigd!

Voorbeelden

  • Appeal vordert € 100,– aan servicekosten terug. Jij krijgt € 75,– terug.
  • Appeal vordert € 100,– aan servicekosten terug. Daarnaast wijst de rechter een gerechtelijke kostenvergoeding toe van € 10,–. Jij krijgt € 75,– terug.
  • Appeal vordert € 0,– aan servicekosten terug. Jij betaalt niets.

Je dient een claim altijd in namens één persoon, namelijk degene die de woning bij Airbnb heeft geboekt. Als de claim door iemand anders dan de boeker wordt ingediend, kunnen wij deze niet in behandeling nemen. Het maakt niet uit dat je de kosten onderling verrekent.

Wat wel kan is dat je de boekingen met meerdere gasten indient. De claim moet je dan indienen namens degene die de woning heeft geboekt.

Voorbeelden

  • Sara en Bram hebben samen een woning gehuurd via Airbnb. Sara heeft de woning geboekt en Sara dient de claim in bij Appeal.
  • Sara heeft twee reizen gemaakt. Eentje met Bram en eentje met Emma. Sara heeft beide woningen geboekt bij Airbnb. Sara dient de claim in bij Appeal.
  • Sara en Bram hebben beiden een woning gehuurd via Airbnb. Sara heeft de ene woning geboekt, Bram de andere. Sara en Bram dienen nu los van elkaar een claim in bij Airbnb.

Na deze termijn is de vordering op Airbnb verjaard. Van belang is het moment waarop je geboekt hebt, niet het moment waarop je verbleef in de woning. Op het moment van boeken sloot je namelijk de overeenkomst met Airbnb.

Na de boeking van je woning via Airbnb heb je minimaal drie jaar de tijd om je op je recht te beroepen. Dit kun je teruglezen in het vonnis van 9 maart 2020 (link):

"De verjaringstermijn bedraagt drie jaar. De opdrachten waarvoor Airbnb kosten in rekening heeft gebracht die in de onderhavige procedure worden terug gevorderd hebben plaatsgevonden minder dan drie jaar vóór [datum] waarop [verzoeker] jegens Airbnb schriftelijk een beroep heeft gedaan op de vernietiging van de betreffende bedingen."

Wij hebben er vertrouwen in dat de verjaringstermijn langer is dan drie jaar, namelijk vijf jaar. Daarom accepteren wij ook boekingen ouder dan drie jaar.